Muzikál pro Evitu

pro evituNázory na  postavu Evy Perón, manželky argentinského prezidenta Juana Peróna, se značně rozcházejí. Od děvky až po světici. Tak ji viděl lid a emoce, které v lidech probudila, byly natolik silné, že vznikl slavný muzikál Evita. Není to její oslava, je to příběh, který ji nelíčí v nijak růžových barvách. Představení, které je momentálně možné zhlédnout v Praze, vyznívá hodně ironicky, mnohem víc než třeba známé fimové zpracování s Madonnou v titulní roli. Ve studiu Dva si Evitu poslechnete v podání Radky Fišarové, vůbec první Evity u nás, která se k roli vrátila po sedmnácti letech. Evitu jí uvěříte, pěvecky je jistější a i herecky je znát jakési dozrání do role. Celkově je představení ustálené, zakotvené a až příliš divadelní. Chybí hravost muzikálu a především taneční company. Jednoduché kulisy nejsou překážkou, scéna je v  rámci omezených možností nápaditá. Živá muzika je skvělá a kdyby nic jiného, tak tohle se opravdu hodně povedlo. Peter Strenáčik je v hlavní mužské roli výborný, a co na tom, že není slavný jako Antonio Banderas? Rozhodně k tomu má dobře našlápnuto. Evita je muzikál o moci, slávě, strádání, manipulaci, penězích a obdivu davů. Ač je to muzikál historický, bohužel je stále mrazivě aktuální. Z toho, co o Evitě víme, by se jí ta muzikálová oslava určitě líbila, jen nevím, zda by skousla i tuto.

Komentáře

Co na to říkáte?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.